یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
کد خبر: 1183239
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
باکیده

حوزه/ کارگردان سینما تصریح کرد: سینماگران انقلابی اتفاقات خوبی را در هنر هفتم طی چهار دهه گذشته رقم زده اند اما متاسفانه شرایط حمایتی از سینماگران کمرنگ شده است حتی برخی از آنها خانه‌نشین شده‌اند.

ناصر باکیده کارگردان سینما در گفتگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه سینما بعد از انقلاب روند رو به رشدی را طی کرده است، گفت: با وجود اینکه سینمای بعد از انقلاب توانسته به لحاظ معنا و کیفیت روند رو به رشدی را طی کند اما هنوز آن اتفاقی که انتظار می‌رفت رخ نداده است، چون بعد از چند دهه شاهدیم امروز تنهای یک گونه سینمایی حضور فعال در سینما دارد و کمتر شاهد تولیدات ارزشی و دینی در سینما هستیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک رویداد فرهنگی بود برای همین توقع می‌رود فعالیت‌هایی که رخ می‌دهد در جهت آرمان‌های انقلاب که همان ارتقاء فرهنگ باشد، البته تلاش‌هایی برای رسیدن به چنین سینمایی انجام شده است اما همان گونه که گفتم راضی کننده نبوده و هنوز برای رسیدن به نقطه ایده‌آل باید مسیری طولانی طی شود. در این میان باید از کارهایی که به نوعی مضامین دینی و انقلابی را مدنظر قرار داده‌اند، می‌بایست حمایت کرد.

باکیده با بیان اینکه هنرمندان متعهد و انقلابی می‌توانند بانی اتفاقات خوبی در سینما باشند، تصریح کرد: سینماگران انقلابی اتفاقات خوبی را در هنر هفتم طی چهار دهه گذشته رقم زده اند اما متاسفانه شرایط حمایتی از سینماگران کمرنگ شده است حتی برخی از آنها خانه‌نشین شده‌اند، چون حاضر نبودند تحت هر شرایطی کار کنند. هنرمندان انقلابی همچنین تلاش کردند وجوه آرمان گرایانه انقلاب را با آثارشان به تصویر بکشند.

این سینماگر ادامه داد: در کنار هنرمندان انقلابی سینماگران دیگری نیز بودند که با آثار اجتماعی خود تلاش کردند آنچه در جامعه هست را نشان دهند. این قبیل آثار هم در راستای انقلاب بوده و جای تقدیر دارد. در کنار فیلم داستانی، لازم می‌دانم از سینمای مستند و فیلم کوتاه هم یاد کنم چون کارهای این حوزه نیز توانسته دغدغه‌های جامعه را نشان دهد البته فرصت دیده شدن برای سینمای مستند و کوتاه کمتر از سینمای داستانی مهیا بوده است.

باکیده در انتها تصریح کرد: نکته دیگر که ذکر آن ضروری است به جریان‌سازی سینمای ایران در حوزه بین‌الملل مربوط می‌شود. فیلم‌های ایرانی امروزه توانستند در جشنواره‌های خارجی مفاهیمی را اشاعه دهند که در آن اخلاقیات حرف اول را می‌زنند این رویکرد به نوعی می‌تواند پیام انقلاب را هم در بر داشته باشد. در خاتمه تاکید می‌کنم سینمای انقلابی زمانی به نقطه آرمانی نزدیک خواهد شد که تمامی بخش‌هایش به یک همدلی در جهت آموزه‌های انقلاب برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha